Ungarna är här :)

Äntligen har det hänt...bebisarna har kommit. Tänk att en förstagångshona kan vara så lugn hela tiden. Det har varit när jag öppnat en garderob eller ett skåp, då kom hon blixtfort dit för att inspektera, men annars lugn som en filbunke ;). Jag tyckte mig se någon sammandragning i förmiddags, men när jag kikade igen, inget. I alla fall låg hon under soffbordet strax innan 17 och då såg jag att vattnet gått. Bar henne till sin födsellåda i badrummet och så föddes första ungen en troligtvis rödsilvertabby hane :) Det tog ca 3 timmar innan hon var klar, och då var det 6 ungar ute :) Jag måste kolla lite mer i morgon på färger och kön, när mamma har kopplat av lite och ungarna har torkat. Mackmyra är en tapper mamma, och kan ni tänka er att pappa Akis ligger med huvudet klistrat mot dörren in till henne. Han får inte komma in ikväll, får se när pappa får beundra sina små gryn :)

Kramizzzzz Anna.S

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen