När min sista suck är dragen...

När min sista suck är dragen och min själ har sluppit ut
Ska jag sväva runt de mina och ge ifrån mig ett glädjetjut
Jag ska flyga ikapp med minnen
Jag ska glädja era sinnen
Jag ska få er att skratta och le
Jag ska få er att fatta och att se
Att livet fortsätter efter det vi kallar döden
Och att längden på våra liv är det som kallas öden
Jag ska bevisa för dig att det är nu som livet ska börja
Att det inte finns någon anledning att sörja
Jag ska få dig att förstå att jag finns hos dig än
Att jag för alltid är din älskade vän
Jag ska träffa alla dem som jag själv har sörjt och saknat
Nu när mitt sanna jag på riktigt har vaknat
Vi ska åter igen få krama om varandra
Jag ska åter igen med mina kära få vandra
Var ej ledsen min kära
Jag kommer alltid att vara nära
Jag kommer alltid att finnas bara en tanke bort
Jag vet att det är svårt men håll ditt öga torrt
Jag väntar på dig och jag finns här för dig
Precis som du skulle gjort för mig

Copyright, Eddie Stjern

Nu är det inte så att jag kommer att lämna jordelivet ännu vad jag vet inom det närmaste, det är "bara" en vacker och tänkvärd dikt till dig min vän ♥
Kramizzzzz Anna.S

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen