Konstig natt

Vilken konstig natt det var, och det började med att jag inte kunde somna. Drömde sedan i halvvaket tillstånd de mest konstiga drömmar. Vaknade av att något kraschade och gick sönder, det var en fönsterlampa som gick i golvet då Smilla jagade en mal i fönstret Fick fatt i sopborsten och sopade upp det jag hittade.Gick och lade mig, då kraschade det igen, malen var kvar men inget sönderslaget. Sov fortfarande oroligt och kl. 04:45 vaknade jag och tittade på klockradion och såg att den var död. Drog på morgonrocken och med ficklampa ner i källaren och såg att jordfelsbrytaren slagit i från, och den gick inte att få i gång. Travade upp till sovrummet och väckte Jensa och sa att nu får du vara till någon hjälp här. Efter många om och men kom vi fram till att det var dammpumpen ute till dammen som visade något fel. Hjälp mina karpar ropar Jensa i grynningen, de lever väl så ingen kortslutning blivit. Jag ut i min morgonrock och faktiskt en svalkande känsla, och karparna lever :))))
Kramizzzzz Anna.S

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen