Djurhållning

Sköter man inte sina djur på ett djurvänligt och ett mänskligt sätt ska man inte ha djur, det är väl de flesta överens om. Grishållningen som är på tapeten just nu är inte ett dugg förvånande. Det är förmodligen pengar som ligger bakom, men varför ska de stackars djuren bli lidande....inget ont har de gjort. Ibland får man höra att katter far illa hos uppfödare, hanar som får sitta instängda på trånga toaletter, och vänta på att en avelshona ska komma förbi. Sjuka katter som behöver vård men får ingen, och många fler hemskheter som man tror inte det är sant. Anmäler man någon kan man bli hotad, och inte nog med det man kan bli terrorisserad på en utställning, kattmaten blir förgiftad eller katterna får färgsprayad päls m.m. Det dummaste är att vi får inte låsa in katterna i burarna, det är ett enkelt litet lås att pilla upp, för den som så vill. Jag fick en "gliring" sist jag var ute om att jag satt mycket vid min bur ensam. Jag vill ha koll på mina katter när jag är på utställning, vill någon komma fram till mig och prata är det helt okej, det är mycket välkommet.

Kramizzzzz Anna.S

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen