Hemska och vackra vinter ;-)

Som alla vet har det varit ett ruskebuskeväder här i landet i natt, och idag och förmodligen fler dagar framöver. Jag skulle till jobbet i Fristad i morse, men blev stående strax utanför huset med bilen och kom ingenstans. Jensa var hemma som tur var en lördag, och hjälpte mig in på gården igen, med många om och men. En av grannarna kom oxå och hjälpte till....Tack snälla du :-)
Blev räddad av Ingmarie och Buajan som hämtade mig ute vid stora vägen som var plogad, och vi åkte vidare ut till Fristad. Tack!
Jensa har skottat snö större delen av dagen, det var grannens altan, våran altan, kattgården, och friggeboden. Där slant han och ramlade ner i snön nedanför. Snön var mjuk och det var väl en himla tur det. Tur med att jag inte var hemma och såg på eländet, då hade jag väl fått krupp. Jensa har inga synliga skador, får se i morgon om det kommit några blåmärken ;-)
I morgon bär det av till Fristad igen....näst sista dagen för mig, sedan flyttar vi tillbaka till Dalsjöfors :-)))))

Kramizzzzz Anna.S

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen